کاستاریکا آخرین مسافر جام جهانی 2022 قطر

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در دوحه قطر به مصاف نیوزیلند رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر کاستاریکا به پایان رسید. به این ترتیب این تیم توانست به عنوان آخرین تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. جویل ماتیپ تنها گل بازی را به ثمر رساند.تیم ملی کاستاریکا نخستین حضورش در جام جهانی را در سال 1990 تجربه کرد و موفق شد نخستین تیم منطقه آمریکای مرکزی باشد که یک برد را در رقابت های جام جهانی کسب کرده است.در این سال کاستاریکا در اولین حضور خود در جام جهانی توانست به دور دوم راه یابد ولی در این مرحله حذف شد.

کاستاریکا آخرین مسافر جام جهانی 2022 قطر 1

کاستاریکا با شکست نیوزلند مسافر قطر شد.

کاستاریکا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نیز در جام جهانی حاضر بود ولی نتوانست به دور دوم راه یابد و در همان مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار رفت.بهترین عملکرد کاستاریکا در جام جهانی مربوط به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است که این تیم در گروه مرگ در کنار اروگوئه، ایتالیا و انگلیس قرار گرفت و با هفت امتیاز قاطعانه به مرحله بعد راه یافت. در مرحله بعد نیز کاستاریکا موفق شد یونان را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد ولی در این مرحله با شکست برابر هلند در ضربات پنالتی حذف شد. در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه هم حضور داشت اما در دور مقدماتی حذف شد.ستاره این تیم در خط هافبک می باشد.

کاستاریکا آخرین مسافر جام جهانی 2022 قطر 3

برایان روییز در جام جهانی 2014 هم عملکرد قابل قبولی داشت و احتمالا این رقابت ها آخرین حضور این بازیکن 36ساله با 130 بازی ملی خواهد بود.او در کنار جوئل کمپل از ستارگان تیم ملی کشورش است. هم‌چنین این تیم یک دروازه‌بان در حد کلاس جهانی در تیم خود دارد و آن هم کسی نیست جز کیلور ناواس که در رئال مادرید و پاری سن ژرمن درخشش خوبی داشت و امیدوار است در جام جهانی عصای دست کشورش باشد.لوئیز فرناندو سوارز سرمربی کلمبیایی این تیم می باشد که هدایت تیم های اکوادور و هندوراس را نیز عهده‌دار بوده است و در جام جهانی 2006 هدایت تیم ملی فوتبال اکوادور را در جام جهانی عهده دار بود.

فهرست