برنده رقابت دو سرمربی برای هدایت تیم ملی چین را برانکو پیروز شده است.فدراسیون فوتبال چین چند روز بعد از سال نوی چینی، از سرمربی جدید خود رونمایی کرد تا مشخص شود برانکو ایوانکوویچ، هدایت این تیم را در مقدماتی جام جهانی برعهده خواهد داشت.

برنده رقابت برای هدایت تیم ملی چین بین برانکو و کی روش سرمربی کروات بود1

برنده رقابت برانکو و کی روش برای هدایت تیم ملی چین مربی کروات با دستمزد سالیانه 1 میلیون یورو انتخاب شد.

وبسایت تیتان اسپورت، در گزارشی جالب، به انتخاب سرمربی چین پرداخته و نوشته: «جدا از برانکو ایوانکوویچ، CFA با کارلوس کی روش نیز در تماس بود. سرمربی پرتغالی به دلیل قیمت از لیست آرزوهای CFA کنار گذاشته شد.»

برنده رقابت برای هدایت تیم ملی چین بین برانکو و کی روش سرمربی کروات بود2

کارلوس کی روش سالانه 2 میلیون یورو درخواست کرد و کل کادر او ممکن بود بیش از 3 میلیون یورو در سال هزینه داشته باشد. قیمت بیش از حد برای CFA.اما برانکو برای هدایت تیم ملی چین  دستمزد یک میلیون یورویی را پذیرفته و دستیاران او هم کمتر از 500 هزار یورو دریافتی خواهند داشت تا به این شکل آنها شانس رقابت در جام جهانی 2026 آمریکا را به دست بیاورند.

برنده رقابت برای هدایت تیم ملی چین بین برانکو و کی روش سرمربی کروات بود

در مقایسه با دیگر افراد مورد علاقه مانند کارلوس کی روش، کاسمین اولارویو و چوی کانگ هی، انتظارات نسبتاً پایین برانکو ایوانکوویچ در قیمت و نگرش بالای همکاری با CFA از دلایل اصلی برنده شدن او در مناقصه سرمربی تیم ملی چین است.

فهرست