کشور هایی  که در تاریخ رقابت های المپیک محروم شده اند،13 کشور می باشد.در رقابت های المپیک پاریس که در حال حاضر برگزار می شود دو کشور اجازه حضور در رقابت‌ها را ندارند.اولین ممنوعیت در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۲۰ در آنتورپ بلژیک اعمال شد، و آلمان، اتریش، مجارستان، بلغارستان و ترکیه به دلیل نقش و مشارکت در جنگ جهانی اول از حضور در بازی‌ها محروم شدند. آلمان همچنین به دلیل پیامدهای جنگ جهانی اول از بازی‌های سال ۱۹۲۴ در پاریس نیز محروم شد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۴۸ که در لندن برگزار شد، شاهد محرومیت آلمان و ژاپن در نتیجه نقش‌شان در جنگ جهانی دوم و ویرانی ناشی از آن بود. آفریقای جنوبی از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۲ به دلیل تبعیض نژادی در نتیجه رژیم آپارتاید از بازی‌های المپیک محروم شد.

کشور هایی که در تاریخ المپیک محروم شده اند2

کشور هایی که در ادوار  رقابت های المپیک از شرکت در این رقابت ها محروم بوده اند، 13 کشور می باشد.

در المیپک 1972 زیمبابوه که در آن زمان به رودزیا معروف بود، به دلیل فشارهای بین‌المللی و اعتراضات علیه سیاست‌های تبعیض نژادی این کشور، از حضور در بازی‌های مونیخ محروم شد. در سال ۲۰۰۰، افغانستان به دلیل مواضع طالبان در قبال زنان از بازی‌های ملبورن محروم شد.

کویت در اکتبر ۲۰۱۵ توسط کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل دخالت دولت در کمیته المپیک این کشور تعلیق شد.در طول بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ پکن، کره شمالی به دلیل تصمیمش برای خروج از المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل نگرانی‌های کووید-۱۹ که منشور المپیک را نقض می‌کرد، محروم شد.

کشور هایی که در تاریخ المپیک محروم شده اند

روسیه و بلاروس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل دخالت در جنگ اوکراین محروم هستند.طبق آخرین اعداد منتشر شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در المپیک ۲۰۲۴ تنها ۱۵ ورزشکار از روسیه و ۱۸ ورزشکار از بلاروس قرار است به عنوان ورزشکاران بی‌طرف انفرادی یا AIN رقابت کنند.

کشور هایی که در تاریخ المپیک محروم شده اند1

فهرست