استقلال 4 بار می توانست در تاریخ لیگ برتر قهرمان شود اما ینا بر عواملی این قهرمانی را به رقیب دیرینه خود واگذار کرد.پرسپولیس با ۹ قهرمانی در تاریخ لیگ برتر، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها به حساب می‌آید و اختلاف فاحشی با سایر تیم‌های لیگ دارد. استقلال به عنوان رقیب سنتی و همیشگی قرمزها در لیگ برتر با کسب ۴ عنوان قهرمانی در رده سوم تیم‌های پرافتخار لیگ برتر قرار دارد.

استقلال 4 بار فرصت قهرمانی در لیگ را داشت اما به رقیب سنتی خودش تعارف کرد1

استقلال 4 بار فرصت قهرمانی در لیگ را از دست داده و پرسپولیس قهرمان لیگ شده است.

فرصت سوزی های استقلال از لیگ اول آغاز شد.جایی که استقلال با یک مساوی در انزلی قهرمان می‌شد ولی آبی‌ها مقابل ملوان شکست خوردند تا پرسپولیس با برد مقابل فجرسپاسی قهرمان اولین دوره لیگ برتر شود.

مورد بعدی در لیگ هجدهم اتفاق افتاد. استقلال با شفر دربی را باخت ولی باز هم با توجه به تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان فرصت داشت تا با پیروزی مقابل پدیده به صدر جدول برسد. اما آنها در مشهد مقابل تیم گل محمدی شکست خورد تا راه قهرمانی پرسپولیس هموار شود.

استقلال 4 بار فرصت قهرمانی در لیگ را داشت اما به رقیب سنتی خودش تعارف کرد

مورد سوم به لیگ بیست و دوم برمی‌گردد. پرسپولیس تیم سوم جدول بود و دربی برگشت به نوعی فینال لیگ محسوب می‌شد و این پرسپولیس بود که با تک گل آل کثیر استقلال را شکست داد و با توجه توقف سپاهان مقابل ملوان موفق شد به صدر جدول برسد و در نهایت هم قهرمان لیگ شود. آخرین مورد به همین امسال و لیگ بیست و سوم برمی‌گردد.

تساوی بد موقع مقابل نساجی در قائمشهر باعث شد تا پرسپولیس صدرنشین شود و در نهایت هم جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

فهرست