کارلو آنجلوتی در بین 10 سرمربی برتر تاریخ فوتبال جهان1

کارلو آنجلوتی موفق شد با شکست دادن اسپانیول در چارچوب هفته سی و چهارم لالیگا،سی و پنجمین قهرمانی رئال مادرید در لالیگا را کسب کند.سرمربی ایتالیایی کهکشانی ها نخستین قهرمانی خود را در لالیگا بدست آورد و او پیش از این در لیگ‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود و با قهرمانی در ۵ لیگ معتبر اروپا تاریخ ساز شد. کارلو آنجلوتی از این حیث با ۲۲ مقام قهرمانی در میان ۱۰ سرمربی پرافتخار تاریخ فوتبال جهان قرار دارد.

کارلو آنجلوتی در بین 10 سرمربی برتر تاریخ فوتبال جهان

کارلو آنجلوتی با قهرمان کردن رئال مادرید نخستین سرمربی تاریخ فوتبال جهان می باشد که در 5 لیگ معتبر اروپایی قهرمانی را کسب کرده است.

10 سرمربی پر افتخار تاریخ فوتبال جهان:
سر الکس فرگوسن اسطوره نیمکت منچستر یونایتد در صدر فهرست قرار دارد.او با کسب 49 عنوان قهرمانی پیش تاز سرمربیان جهان می باشد. بعد از او میرچئا لوچسکو سرمربی دیناموکیف اوکراین با ۳۲ عنوان قهرمانی در رده دوم ایستاده و پپ گواردیولا سرمربی منچستر سیتی هم با ۳۱ عنوان قهرمانی در رده سوم قرار گرفته است.والری لوبانوفسکی (سرمربی سابق تیم ملی اوکراین) با ۳۰ قهرمانی، اوتمار هیتسفیلد (سرمربی سابق بایرن مونیخ) با ۲۸ قهرمانی به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم هستند. در جایگاه ششم و هفتم به ترتیب لوئیس فیلیپ اسکولاری (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل و پرتغال) با ۲۶ قهرمانی و جاک استاین (سرمربی سابق سلتیک) با همین تعداد قهرمانی قرار دارند.
همچنین ژوزه مورینیو سرمربی سابق تیم‌های اینتر، چلسی و منچستر یونایتد با ۲۵ قهرمانی، جیووانی تراپاتونی (سرمربی سابق آث میلان و تیم ملی ایتالیا و ) با ۲۳ و کارلو آنچلوتی هم با ۲۲ قهرمانی در جایگاه‌های هشتم تا دهم ایستاده اند.به نظر می رسد رسیدن به افتخارات فرگوسن در بین سرمربیان حال حاضر کمی دور از ذهن باشد.

فهرست