نخستین بازیکن تاریخ جام ملت های اروپا گئورگی گولسیانی می باشد که همزمان با برگزاری رقابت های یورو پیراهن باشگاه ایرانی پرسپولیس را هم برتن دارد.

نخستین بازیکن تاریخ جام ملت های اروپا که همزمان با این رقابت ها برای یک باشگاه ایرانی هم توپ می زند2

نخستین بازیکن حاضر در یورو که همزمان در یگ تیم ایرانی هم توپ می زند.

تیم ملی گرجستان با نمایشی سزاوارانه و جنگجویی موفق شد در کمال ناباوری با ۲گل پرتغال نامدار را شکست داد و به مرحله حذفی جام‌ملت‌های اروپا رسید. این تیم دوست‌داشتنی اما برای هواداران فوتبال در ایران یک چهره آشنا و جذاب هم دارد؛ گئورگی گولسیانی، مدافع ۳۳ساله پرسپولیس که از همین تیم به تیم ملی رسید و سپس به شکلی معجزه‌آسا راهی یورو شد.

نخستین بازیکن تاریخ جام ملت های اروپا که همزمان با این رقابت ها برای یک باشگاه ایرانی هم توپ می زند1

به این ترتیب او به نخستین بازیکن تاریخ جام‌ملت‌های اروپا تبدیل شد که در زمان حضور در این مسابقات پیراهن یک تیم ایرانی را به تن دارد. گولسیانی در بازی قبلی با چک در دقایق پایانی به میدان آمد و به این ترتیب کمتر کسی تصور می‌کرد در مسابقه سخت با پرتغال که جنبه مرگ و زندگی هم داشت، گئورگی فیکس شود.

از قضا گئورگی عملکرد خوبی هم داشت و در وایرال‌شده‌ترین تصویر از این بازی، با یک تکل بلند مانع گلزنی کریستیانو رونالدو شد. داریم در مورد بازیکنی حرف می‌زنیم که با وجود سن بالا، حضور درخشانش در پرسپولیس باعث شد از سال‌جاری میلادی به تیم ملی کشورش دعوت شود و حالا چنین اتفاقات بزرگ و باشکوهی را تجربه می‌کند.

فهرست