سر الکس فرگوسن از مجسمه خود رونمایی کرد

سر الکس فرگوسن سرمربی اسطوره ای باشگاه منچستر یونایتد در فاصله سال های 1978تا 1986 هدایت آبردین را برعهده داشت.او موفق شد با این تیم اسکاتلندی سه قهرمانی لیگ، چهار قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی جام اتحادیه و یک جام در جام اروپا در سال 1983 را با این تیم به دست آورد. پس از این موفقیت ها فرگوسن در سال 1986 از این باشگاه جدا و به اولترافورد رفت تا روز های درخشانی در منچستر یونایتد سپری کند.

تمجید از سر الکس فرگوسن در ورزشگاه آبردین

سر الکس فرگوسن با تیم آبردین سه قهرمانی لیگ، چهار قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی جام اتحادیه و یک جام در جام اروپا در سال 1983 را کسب کرده است.

مراسم رونمایی از مجسمه این مربی بزرگ اسکاتلندی روز جمعه در ورزشگاه پیتودری برگزار شد و مقامات این باشگاه به همراه جمعی از هواداران آبردین نیز در این مراسم حضور داشتند. فرگوسن نیز که در این مراسم حاضر بود از سوی حاضران به صورت ایستاده تشویق شد. او در این مراسم گفت:« این افتخاری فوق العاده است و باید هم زندگی من را به این شکل نشان دهید چون دستاوردی که من اینجا با آبردین داشتم واقعا یک معجزه بود.»شایان ذکر است منچستر یونایتد در دوران پسا فرگوسن هرگز نتوانستند قهرمان لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا  شوند و افتخارات سرمربی اسکاتلندی را تکرار کنند.

فهرست