جدول نمودار حذفی رقابت های جام ملت های آسیا کامل نشده است اما پیش بینی حریف بعدی ایران در این مرحله انجام شده است.دور سوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا از امشب آغاز می شود و باید دید کدام 16تیم راهی یک هشتم نهایی می‌شوند. تاکنون دو تیم ملی فوتبال ویتنام و مالزی از دور رقابت ها حذف شدند و هیچ شانسی برای صعود به دور سوم ندارند.

جدول نمودار حذفی جام ملت های آسیا 2023

جدول نمودار حذفی جام ملت های آسیا با حضور تیم های راه یافته به این مرحله

اولین ملاک برای تعیین جدول دور حذفی این است که ایران در دیدار برابر امارات بازنده نشود. برد و حتی تساوی در این دیدار سبب می‌شود که تیم ملی ایران به عنوان تیم نخست گروه راهی یک هشتم نهایی شود. در این صورت تیم ملی باید منتظر تقابل با یکی از بهترین تیم‌های سوم باشد.ایران با تیم سوم گروه خودش روبرو نخواهد شد.

جدول نمودار حذفی جام ملت های آسیا 20231

تیم‌هایی که صعودشان را به عنوان سرگروه قطعی کردند و به هیچ وجه در دور بعد با تیم ملی ایران روبرو نخواهند شد.براساس جدول دور حذفی جام ملت‌های آسیا، حریف مرحله یک هشتم نهایی ایران از بین تیم‌های سوم گروه‌های A و B و F مشخص خواهد شد. در این بین در صورت صعود تیم سوم گروه B، قرعه ایران در مرحله یک هشتم نهایی به احتمال ۹۰ درصد همین تیم خواهد بود مگر در صورتی که دیگر سه تیم سوم صعود کننده از گروه‌های A و C و D باشند که ایران در این حالت به مصاف تیم سوم گروه A خواهد رفت (تاجیکستان، لبنان یا چین).

فهرست