شکست ایران در مقابل کره جنوبی

تقابل دو تیم کره جنوبی وایران که با برتری 2_0 کره ای ها به پایان رسید سبب شد تا تیم ملی فوتبال کره جنوبی با پیروزی خانگی مقابل شاگردان اسکوچیچ، به حسرت هفده ساله‌اش پایان داد.شاید این دیدار روی کاغذ تشریفاتی بود اما برای میزبان به چند ناکامی با تیم ملی ایران پایان داد.آخرین پیروزی کره جنوبی در خانه‌اش  به 17 سال قبل یعنی سال 2005 بازمی‌گشت و کره‌ای‌ها از آن سال تاکنون نتوانسته بودند رنگ برد تیم‌شان مقابل ایران را در خاک کره به چشم ببینند.

رکورد هایی که در بازی با ایران شکسته شد

ایران و کره جنوبی تاکنون 33 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که 10 پیروزی برای کره جنوبی،13 برد برای ایران و 10 بازی نیز به تساوی انجامیده است.

ملی پوشان کشورمان پس از 11 سال مقابل کره جنوبی شکست را پذیرفتند. آخرین شکست یوزها  مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا 2011 بود که یک بر صفر مغلوب شد. ازآن تاریخ به بعد و پیش از دیدار امروز، دو تیم 7 بازی با هم انجام داده بودند که 3 تساوی و 4 باخت برای کره رقم خورده بود.با پیروزی امروز تعداد برد های کره ای ها به عدد 10 رسید. نکته آخر حضور تماشاگران پر شمار در ورزشگاه جام جهانی سئول بود که برای دهمین بار در تاریخ تاسیس خود مملو از تماشاگر شد و 64 هزار نفر در استادیوم حضور داشتند.

فهرست